Aktuality

Informácie pre záujemcov o umiestnenie a prenájom stánkov počas Ružomberských Vianoc 2024

319563742_652899026528226_6035777793683389136_n

Kultúrny dom A. Hlinku, a.s. v spolupráci s Mestom Ružomberok oznamuje záujemcom o predaj na príležitostnom trhu Ružomberské Vianoce 2024, že trhy sa uskutočnia v dňoch 5. 12. – 22. 12. 2024 na ulici Mostová pred Hotelom Kultúra.

Prihláška na RK Vianoce je dostupná v priložených súboroch a je možné ju zasielať mailom (na e-mail: misik@kdah.sk) alebo poštou

(na adresu: Kultúrny dom A. Hlinku, a.s., A. Bernoláka 1, 034 01 Ružomberok) najneskôr však do 4. 11. 2024.

 

A. PODMIENKY VYDANIA POVOLENIA NA PREDAJ

PODMIENKA ÚČASTI: Podľa novelizácie zákona č. 178/1998 Z. z. – o podmienkach predaja výrobkov a poskytovania služieb, bude KDAH, a.s. zasielať Finančnej správe SR zoznam vydaných povolení na predaj, preto je nevyhnutné, aby ste nám zaslali:

  • výpis z obchodného registra/živnostenské oprávnenie,
  • fotokópiu strany „ZÁZNAMY DAŇOVÉHO ÚRADU“ z knihy elektronickej registračnej pokladnice, na ktorej je zaznamenané pridelenie daňového kódu elektronickej registračnej pokladnice (ak ide o fyzické a právnické osoby oprávnené na podnikanie),
  • čestné = vyhlásenie (ak predávajúci nie je povinný používať elektronickú registračnú pokladnicu). V čestnom vyhlásení uvedie príslušné ustanovenie zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice, v ktorom uvedie že nie je povinný na evidenciu tržieb používať pokladnice. (napr. § 1 ods. 2 – nie je podnikateľom podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka).

Čestné vyhlásenie sa nachádza v prílohách.  

  • preukaz ZŤP (kópia obidvoch strán preukazu) ak je predávajúci jeho držiteľom a preto nepoužíva registračnú pokladnicu,
  • kladné stanovisko príslušného orgánu verejného zdravotníctva pre ambulantný predaj (pri predaji potravinárskeho tovaru a občerstvenia).

Podnikatelia/Živnostníci

  • Príloha – živnostenské oprávnenie: fotokópia platného živnostenského oprávnenia, resp. osvedčenia o registrácii SHR,
  • Príloha – kód registračnej pokladne: fotokópia strany ZÁZNAMY DAŇOVÉHO ÚRADU z knihy elektronickej registračnej pokladnice, na ktorej je zaznamenané pridelenie daňového kódu pokladnice (ide o fyzické a právnické osoby oprávnené na podnikanie),

Pokiaľ žiadateľ nemusí používať elektronickú registračnú pokladnicu, pretože je držiteľom preukazu ZŤP – obidve strany a doloží aj čestné vyhlásenie o tom, prečo nemusí používať elektronickú pokladnicu.

Čestné vyhlásenie sa nachádza v prílohách. 

  • Príloha – hygiena: kladné stanovisko (rozhodnutie) príslušného orgánu verejného zdravotníctva k ambulantnému predaju (pri predaji potravinárskeho tovaru a občerstvenia).

Prebytkári

  • Príloha – vyhlásenie o pokladni: čestné vyhlásenie (v prípade ak predávajúci nie je povinný používať elektronickú registračnú pokladnicu). V čestnom vyhlásení uvedie príslušné ustanovenie zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice, v ktorom uvedie, že nie je povinný na evidenciu tržieb používať pokladnicu (napr. že podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka nie je žiadateľ podnikateľom a nie je povinný na predaj výrobkov a poskytovanie služieb používať elektronickú registračnú pokladnicu). Čestné vyhlásenie nemusí byť úradne overené.

Čestné vyhlásenie sa nachádza v prílohách. 

  • Príloha – potvrdenie o vlastníctve/nájme pôdy: Potvrdenie žiadateľa o tom, že vlastní, alebo má v prenájme pôdu – vydáva príslušná obec, na ktorej území sa pozemok nachádza
  • Príloha – vyhlásenie o výrobkoch: čestné vyhlásenie predávajúceho (žiadateľa) o tom, že všetky predávané výrobky vyrába sám, alebo pochádzajú z jeho vlastnej pestovateľskej, chovateľskej činnosti. Čestné vyhlásenie nemusí byť úradne overené. Vzor čestného vyhlásenia na stiahnutie.

Fyzické osoby, ktoré sú autormi predávaného výrobku, ktorý je originálom diela alebo rozmnoženinou

  • Príloha – vyhlásenie o pokladni: čestné vyhlásenie (v prípade ak predávajúci nie je povinný používať elektronickú registračnú pokladnicu). V čestnom vyhlásení uvedie príslušné ustanovenie zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice, v ktorom uvedie, že nie je povinný na evidenciu tržieb používať pokladnicu (napr. že podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka nie je žiadateľ podnikateľom a nie je povinný na predaj výrobkov a poskytovanie služieb používať elektronickú registračnú pokladnicu). Čestné vyhlásenie nemusí byť úradne overené.

Čestné vyhlásenie sa nachádza v prílohách. 

  • Príloha – vyhlásenie o výrobkoch: čestné vyhlásenie predávajúceho (žiadateľa) o tom, že všetky predávané výrobky vyrába sám a že výrobky sú originálom diela alebo jeho rozmnoženinou, alebo pochádzajú z jeho vlastnej pestovateľskej, chovateľskej činnosti. Čestné vyhlásenie nemusí byť úradne overené. Vzor čestného vyhlásenia na stiahnutie.

Zahraniční predajcovia

  • Príloha – živnostenské oprávnenie: fotokópia platného živnostenského oprávnenia
  • Príloha – kód registračnej pokladne: fotokópia strany ZÁZNAMY DAŇOVÉHO ÚRADU z knihy elektronickej registračnej pokladnice, na ktorej je zaznamenané pridelenie daňového kódu pokladnice (ide o fyzické a právnické osoby oprávnené na podnikanie).
  • Príloha – hygiena: kladné stanovisko (rozhodnutie) príslušného orgánu verejného zdravotníctva k ambulantnému predaju (pri predaji potravinárskeho tovaru a občerstvenia)
  • Príloha – registrácia na DÚ: zahraničný žiadateľ doloží fotokópiu registrácie na Daňovom úrade SR

Všetci záujemcovia o predaj alebo poskytovanie služieb na Ružomberských Vianociach

Nutné predložiť:

  • fotografiu aktuálneho vzhľadu predaného stánku a sortimentu,
  • v prípade predajcov s občerstvením, ktorí sa potrebujú napojiť na elektrickú energiu je potrebné predložiť kópiu platnej správy o odbornej skúške – prehliadke elektrických zariadení (revíznu správu) s kladným posudkom – schopné bezpečnej prevádzky. Revízna lehota pre pojazdné a prevozné prostriedky je 1 rok. V opačnom prípade nebudú ich zariadenia zapojené!
  • súpis všetkých elektrozariadení, ktoré budú súčasťou predajného stánku a ich príkon stanovený výrobcom.

U P O Z O R N E N I E

Organizátor akceptuje len prihlášky doručené:

  • v stanovenom termíne na predpísanom tlačive, ktoré je kompletne a pravdivo vyplnené,
  • spolu s vyššie uvedenými dokladmi, podľa potreby pre konkrétneho predajcu,
  • organizátor si vyhradzuje právo určenia miesta pre jednotlivých prihlásených a zúčastnených predávajúcich,
  • organizátor si vyhradzuje právo na zmenu doby predaja z dôvodu všeobecného záujmu.

V záujme zachovania kvality akcie si organizátor vyhradzuje právo výberu predajcov a predávaného sortimentu bez ohľadu na dátum podania prihlášky.

B. POPLATKY

Organizátor prideľuje predajcom miesto na všetky dni konania akcie tzn. od 05.12. do 22.12.2024, preto je nutné uhradiť poplatok nasledovne:

Povolenie na umiestnenie a prenájom stánku:

Gastro sortiment:

Drevený vianočný stánok 2,5 x 1,7 m  …………. 60 €/deň

Drevený vianočný stánok 5,0 x 1,7 m ………….. 90 €/deň

Vlastný predajný príves …………………………….  15 €/deň za m.

Iný sortiment:

Cena prenájmu od 10 € za 1/m/deň

Drevený vianočný stánok 2,5 x 1,7 ………………35 €/deň

Drevený vianočný stánok 5,0 x 1,7 ………………55 €/deň

(Ceny sú vrátene DPH).

  1. Stánkom s občerstvením a pripojením elektrickej energie zo zdrojov zabezpečených organizátorom sa zvýši poplatok za odber elektriny.
  2. Prebratie a odovzdanie stánku:

– Predajca je povinný uhradiť v deň príchodu kauciu vo výške 100,00 € (na základe PPD),

– Kaucia slúžia na pokrytie prípadných škôd spôsobených predajcom (nadmerné znečistenie, vŕtanie, nadmerné množstvo použitých spiniek, ….),

– ak spôsobená škoda bude vyššia ako kaucia, predajca je povinný rozdiel doplatiť do plnej výšky spôsobenej škody,

– Kaucia bude vratná v prípade nepoškodenia stánku v deň ukončenia Ružomberských Vianoc po kontrole poverenou osobou organizátora.

  1. Poplatky za umiestnenie a prenájom stánku sa uhrádzajú pred konaním akcie a to na účet Kultúrneho domu A. Hlinku Ružomberok najneskôr do 1. 12. 2024. IBAN: SK61 1100 0000 0029 4916 2283,
  2. Uhradené poplatky za prenájom stánku na obdobie od 5. 12. – 22. 12. 2024 usporiadateľ nevracia.

POVOLENIE NA PREDAJ

  • vybraným uchádzačom, ktorí v stanovenej lehote zrealizujú platbu za záber verejného priestranstva bude pridelené miesto,
  • fyzicky povolenie na predaj odovzdá organizátor predajcovi v prvý deň trhov.

ORGANIZAČNÉ POKYNY PRE PREDAJCOV

V deň konania trhov sa nevydávajú povolenia na umiestnenie stánku a neuskutoční sa predaj miest. Na trhoch bude umožnený predaj len vopred prihlásených predajcom, ktorí majú uhradené poplatky a pridelené miesto.

Remeselníci sa v deň konania Ružomberských Vianoc prihlásia denne u p. Zachovej na /tel. č. 0905 603 429/ v čase od 07:30 – 10:00, ktorá im pridelí miesto. V prípade, že nemôžete prísť a ste prihlásení, prosíme oznámte nám to.

Pokiaľ boli v záväznej prihláške uvedené nesprávne alebo nepravdivé údaje týkajúce sa veľkosti predajného stánku, požadovanej elektronickej prípojky alebo predávaného sortimentu, bude účastník z trhov vylúčený (stánok nebude umiestnený) bez nároku na vrátenie dane za užívanie verejného priestranstva. Umiestnený stánok nesmie presahovať pridelené predajné miesto. Pridelené predajné miesta sa nesmú meniť bez súhlasu organizátora trhu.

V prípade postavenia stánku na inom, než povolenom mieste budú vyvodené sankcie a majiteľ stánku bude z miesta vykázaný.

STAVANIE STÁNKOV, PREDAJNÁ DOBA

5. 12. 2024:  7.00 – 10.00 hod.:   stavanie stánkov na vopred zaplatenom a organizátorom pridelenom  (platí pre všetky termíny príchodu) mieste

10.00 – 18.00 hod.:  predaj, stánky s občerstvením do 22.00 hod.

22.12.2024: 10.00 – 21.00 hod.: predaj, stánky s občerstvením do 21.00 hod.

 

ZÁSOBOVANIE TOVAROM: Je povolené autami ráno v čase od 5.00 hod. do 10.00 hod. V priebehu dňa je zásobovanie možné len bez použitia auta.

NAKLADANIE S ODPADMI:

  • poplatok za odvoz odpadu nebude uplatňovaný, preto žiadame účastníkov Ružomberských Vianoc o zachovanie poriadku a upratanie predajného miesta po skončení predaja,
  • nádoby na komunálny odpad budú rovnomerne umiestnené po celom jarmočisku, kontajner bude umiestnený za stánkami s občerstvením,
  • predávajúci sú povinní udržiavať čistotu a poriadok okolo svojich stánkov (počas aj po ukončení predaja) a zabezpečiť si igelitové vrecia na odpad a ich vysypanie do VKK,
  • predajcovia občerstvenia sú povinní vylievať použitý výpekový olej do vlastných nádob na to určených. Zakazuje sa vylievanie použitých olejov do verejných vpustí, ako i vylievanie iných nečistôt pri stánkoch a v ich okolí! Predávajúci sú povinní si zabezpečiť samostatné nádoby na zachytávanie použitých olejov. Povrch verejného priestranstva musí zostať nepoškodený a čistý,
  • majitelia stánkov, ktorí majú v sortimente jedlá a nápoje musia zabezpečiť priestor pred znečistením a zamastením dlažby. V prípade znečistenia ho musia na vlastné náklady očistiť, a to tak, aby nepoškodili dlažby. V prípade znečistenia ho musia na vlastné náklady očistiť, a to tak, aby nepoškodili dlažbu.

NAPOJENIE NA VODU A ELEKTRINU

  • elektrickú energiu poskytujeme len predajcom s vysokým odberom, ktorí ju potrebujú nutne pri príprave občerstvenia a pod.,
  • žiadame predajcov, ktorí potrebujú elektrickú energiu len na zapojenie elektronickej registračnej pokladnice, aby si túto nabili, nakoľko z technických dôvodov nevieme zabezpečiť elektrickú energiu pre všetkých predajcov,
  • na elektrickú energiu sa môžu napojiť len tí predajcovia, ktorí to majú uvedené v povolení a za ober si vopred zaplatili,
  • na to, aby sa predajcovia mohli napojiť na elektrickú energiu musia mať: technické zariadenia na zaistenie ochrany pred úrazom elektrickým prúdom, ktoré riešia STN č. 33 2000-4-41 a STN č. 33 2000-4-47 a platnú revíznu správu. V opačnom prípade nebudú ich zariadenia zapojené!
  • napájanie na elektrickú energiu je možné za asistencie odborného pracovníka – elektrikára určeného organizátorom a to len v prípade dodržania uvedených STN a predloženia platnej revíznej správy,
  • napojenie na rozvod el. prúdu, prípadne vodovodnú sieť si zabezpečí majiteľ stánku vlastnými silami, na vlastné náklady a v súlade s bezpečnosťou práce,
  • stánky s pripojením na elektrinu – zabezpečte si koncovky do 5-kolíkových zásuviek na vlastné náklady,
  • prívod vody bude zabezpečený za novinovým stánkom na Madačovej ul.,
  • predajcovia si zabezpečia vlastné káble a predlžovacie káble na napojenie sa do elektrického rozvádzača,
  • predajcovia si zabezpečia vlastné nádoby na vodu,
  • predajcovia sú povinný dodať organizátorovi zoznam všetkých elektrozariadení, ktoré budú súčasťou predajného stánku a ich príkon stanovený výrobcom,
  • určiť napájací kábel t. j. 220V alebo 380V.

POUŽÍVANIE WC

  • 1 ks WC pre predajcov občerstvenia a požívatín bude zabezpečené v osobitných mobilných suchých WC (toi toi) s viditeľným označením „LEN PRE PREDAJCOV POŽÍVATÍN“,
  • 1 ks WC pre ostatných predajcov a verejnosť umiestnené v priestore jarmočiska. Možnosť používať aj WC bežne dostupné pre verejnosť v blízkom okruhu konania jarmoku.

PREDÁVAJÚCI NA TRHOVOM MIESTE JE POVINNÝ PREDLOŽIŤ SPRÁVCOVI TRHOVÉHO MIESTA A ORÁNU DOZORU

  1. doklad o oprávnení na podnikanie, povolenie na predaj výrobkov a poskytovanie služieb na trhovom mieste a preukaz totožnosti,
  2. doklad o zaplatení dane za užívanie verejného priestranstva za pridelené predajné miesto a platné rozhodnutie,
  3. zdravotný preukaz a posudok príslušného orgánu na ochranu zdravia, ak to vyžaduje charakter predávaného tovaru a poskytovaných služieb,
  4. pri predaji húb doklad o ich znalosti – osvedčenie o odbornej spôsobilosti (vydáva Obvodný úrad v BB),
  5. pri predaji lesných plodín doklad o ich nadobudnutí podľa osobitého predpisu,
  6. doklad o nadobudnutí tovaru (doklad sa nevyžaduje, ak ide o predaj vlastných použitých výrobkov medzi občanmi v primeranom množstve,
  7. ostatnú dokumentáciu na základe pokynov orgánov dozoru.

POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO:

  1. všetky stánky musia byť riadne označené (názov firmy, meno fyzickej osoby zodpovednej za predaj, resp. prevádzku) a na viditeľnom mieste mať umiestnené povolenie na predaj + doklad o úhradu poplatku,
  2. pri stánkoch s potravinárskym tovarom je potrebné mať pri sebe súhlas miestneho regionálneho úradu verejného zdravotníctva (ambulantný predaj, osvedčenie o odbornej spôsobilosti, zdravotný preukaz, povolenie na prevádzku), dodacie listy tovaru,
  3. vlastniť oprávnenie na podnikanie v danej oblasti a povolenie na predaj výrobkov a poskytovanie služieb na trhových miestach, pričom sa táto povinnosť nevzťahuje na výrobcov ľudovoumeleckých predmetov, majstrov ľudovej umeleckej výroby a umelcov, ktorých výsledkom autorskej tvorby sú výtvarné diela, fotografické diela a diela úžitkového umenia, ktorí vykonávajú túto činnosť v zmysle autorského zákona v platnom znení,
  4. vlastniť doklad o nadobudnutí tovaru s výnimkou vlastných výrobkov a plodov,
  5. používať elektronickú registračnú pokladnicu podľa osobitných predpisov,
  6. udržiavať poriadok, hygienu a čistotu počas predaja výrobkov a poskytovania služieb a po ich skončení,
  7. dodržiavať trhový poriadok,
  8. dodržiavať primeranosť predaja vlastných použitých textilných, odevných, športových a iných spotrebných výrobkov fyzickými osobami medzi sebou na príležitostných trhoch,
  9. primeranosť množstva týchto výrobkov posúdi správca trhoviska individuálne s prihliadnutím na charakter a stav predávaných výrobkov,
  10. vykonávať pri predaji váženého tovaru váženie spôsobom umožňujúcim spotrebiteľovi kontrolu správnosti váženia (pričom je povinný používať úradne overené miery, váhy a závažia). Predaj môžu zabezpečovať len osoby uvedené v živnostenskom oprávnení, v opačnom prípade musí byť medzi majiteľom živnostenského oprávnenia a poverenou osobou k predaju a poskytovanie služieb uzatvorená zmluva o pracovnom pomere (vykonaní práce, dohoda o pracovnej činnosti…),
  11. všetky stánky s občerstvením (predávajúci) sú povinní dodržiavať rozhodnutie – pokyny REGIONÁLNEHO ÚRADU VEREJNÉHO ZDRAVOTNÍCTVA,
  12. predajcovia požívatín musia spĺňať náležitosti zákona 152/1995 o potravinách.

INÉ

  • stráženie stánkov a zariadení si počas priebehu akcie zabezpečujú majitelia na vlastné náklady a nebezpečenstvo,
  • ďalšie podmienky sú stanovené vo VZN č. 14/2014, o podmienkach predaja výrobkov a poskytovania služieb na trhových miestach na území mesta Ružomberka,
  • po skončení Ružomberských Vianoc dňa 22.12.2023 je potrebné jarmočisko opustiť najneskôr do 22:00 hod.,
  • je zakázané predávať zábavnú pyrotechniku, spodné prádlo, jedy, omamné a psychotropné látky, lieky, propagovať vlastné výrobky zosilňovacou a rozhlasovou aparatúrou,
  • organizačný tím Ružomberských Vianoc si vyhradzuje právo dobu predaja z dôvodu všeobecného záujmu kedykoľvek v priebehu podujatia zmeniť.

Prílohy na stiahnutie