Aktuality

Občianske združenia a neziskové organizácie môžu do 30. novembra žiadať o mestské dotácie

pexels-photo-3184431

Mesto Ružomberok od 1. 11. 2024 spúšťa pre nových žiadateľov, ale aj úspešných poberateľov mestských dotácií v jednotlivých oblastiach, nový systém na žiadanie, poberanie, ale aj vyúčtovanie dotácií. Všetky potrebné informácie, detaily, ako aj registračný systém a užívateľské rozhranie nájdete od teraz na www.dotacie.ruzomberok.sk

Výzva na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie na rok 2025 (PDF)

Hodnotiace kritériá pre environmnetálnu oblasť a oblasť ochrany ŽP (PDF)

Hodnotiace kritériá pre oblasť cestovného ruchu (PDF)

Hodnotiace kritériá pre oblasť kultúry a médií (PDF)

Hodnotiace kritériá pre oblasť zdravia, telovýchovy a športu (PDF)

Hodnotiace kritériá pre sociálnu oblasť (PDF)

Hodnotiace kritéria pre oblasť výchovy a vzdelávania (PDF)

Výzva na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie z rozpočtu mesta Ružomberok na rok 2025

Žiadatelia o poskytnutie dotácie predkladajú vyplnené žiadosti na základe zverejnenej výzvy na webovom sídle Ružomberok, v termíne od 1. novembra najneskôr do 30. novembra bežného roka, a to výlučne elektronicky prostredníctvom domény Paysy.

Žiadateľ o poskytnutie dotácie je povinný pri podávaní žiadosti o poskytnutie dotácie z rozpočtu Mesta Ružomberok postupovať v súlade so schváleným Všeobecne záväzným nariadením Mesta Ružomberok č. 5/2024 o poskytovaní dotácií.

Oprávnení žiadatelia o poskytnutie dotácie:

Oprávneným žiadateľom sú osoby uvedené v § 1, ods. (1) VZN, ktorí majú sídlo alebo trvalý pobyt na území mesta, alebo ktoré pôsobia a vykonávajú činnosť na území mesta, alebo poskytujú služby obyvateľom mesta.

Poskytovanie dotácií právnickým osobám, ktorých zakladateľom je mesto, a to na konkrétne úlohy a akcie vo verejnom záujme alebo v prospech rozvoja územia mesta, poskytovanie dotácií inej obci alebo vyššiemu územnému celku, ak zabezpečuje niektoré úlohy pre mesto alebo ak ide o poskytnutie pomoci pri likvidácii následkov živelnej pohromy, havárie alebo inej podobnej udalosti na ich území alebo poskytovanie dotácie podľa osobitých predpisov nie je týmto nariadením dotknuté.

Dotácie sa neposkytujú politickým stranám, politickým hnutiam a ich koalíciám.

Právnickej osobe podľa §1 ods.1 v spojení s §4 ods.1 môže byť poskytnutá dotácia z rozpočtu obce len vtedy, ak táto právnická osoba nemá právoplatne uložený trest zákazu prijímať dotácie alebo subvencie alebo trest zákazu prijímať pomoc a podporu poskytovanú z fondov Európskej únie.

Žiadosť o dotáciu možno podať v nasledovných oblastiach:

  1. oblasť zdravia, telovýchovy a športu
  2. oblasť kultúry a médií
  3. oblasť výchovy a vzdelávania
  4. sociálna oblasť a oblasť iných verejnoprospešných služieb
  5. oblasť cestovného ruchu a propagácie mesta
  6. environmentálna oblasť a ochrana životného prostredia

Hodnotiace kritériá pre každú oblasť na projekt a činnosť samostatne sú uvedené tu: https://www.ruzomberok.sk/ako-vybavit/dotacie/

Žiadateľ musí pri vyúčtovaní dotácie preukázať spoluúčasť z vlastných zdrojov minimálne vo výške 20% z požadovanej/poskytnutej dotácie.

V jednej žiadosti možno žiadať dotáciu len na jeden projekt, činnosť alebo prevádzku. Oprávnený žiadateľ môže podať najviac dve žiadosti o dotáciu na projekt a najviac jednu žiadosť o dotáciu na činnosť a jednu žiadosť o dotáciu na prevádzku v rámci jedného rozpočtového roka. V prípade podania viacerých žiadostí od toho istého žiadateľa, budú všetky žiadateľovi vyradené.

Dotáciu nie je možné poskytnúť na:

  1. nákup alkoholických a tabakových výrobkov,
  2. úhradu miezd, platov a odmien funkcionárov,
  3. preplatenie akýchkoľvek honorárov pre organizátorov, žiadateľov o dotáciu v súvislosti s realizáciou projektu alebo činnosti,
  4. refundáciu výdavkov uhradených žiadateľom v predchádzajúcich rokoch,
  5. splácanie úverov a úrokov z poskytnutých úverov,
  6. náklady, ktoré sa nedajú preukázateľne doložiť účtovnými dokladmi,
  7. kapitálové výdavky – úhradu kapitálových výdavkov, t. j. hmotný majetok presahujúci obstarávaciu cenu 1 700 eur, nehmotný majetok investičného alebo neinvestičného charakteru (napr. výkopové zemné práce, betonáž, výsadba ovocných stromov za účelom zisku, rekonštrukcie investičného charakteru, projektová dokumentácia, rekonštrukcia národnej kultúrnej pamiatky, vytvorenie aplikácie, softvéry, licencie, a pod.)

Dotáciu je možné poskytnúť na nasledovné OPRÁVNENÉ NÁKLADY pri realizácii:

PROJEKTUpriamo súvisiace s realizáciou projektu:

  1. Honoráre, odmeny pre autorov diel, lektorov, odmeny účinkujúcim, súťažiacim, s výnimkou v zmysle § 5 ods. 2 písm. b) a c),
  2. Všeobecný materiál (napr. reprezentačný materiál ako kvety, dary, propagačné predmety – tričká, drobné reklamné predmety, dekorácie, knihy, dátové nosiče, pamäťové médiá, kancelársky materiál, čistiaci materiál, materiál pre servis občerstvenia, kostýmy, kulisy, drobný stavebný materiál, a pod.,
  3. Občerstvenie (len do výšky 10 % z celkovej dotácie), drobné občerstvenie, nápoje,
  4. Cestovné náklady a doprava vrátane ubytovania a stravného,
  5. Všeobecné služby – polygrafické, tlač, kopírovanie, sociálne služby, renovácie, zabezpečenie výzdoby, úprav interiéru a exteriéru, preprava techniky, audiovizuálne a multimediálne služby, zabezpečenie publicity a pod.,
  6. Nájomné – prenájom priestorov, techniky, strojov, softvéru, licencie a pod.

ČINNOSTI – priamo súvisiace s výkonom činnosti organizácie, resp. s realizáciou aktivít organizácie:

  1. Honoráre, odmeny pre autorov diel, lektorov, odmeny účinkujúcim, súťažiacim, s výnimkou v zmysle § 5 ods. 2 písm. b) a c),
  2. Všeobecný materiál (napr. reprezentačný materiál ako kvety, dary, propagačné predmety – tričká, drobné reklamné predmety, dekorácie, knihy, dátové nosiče, pamäťové médiá, kancelársky materiál, čistiaci materiál, materiál pre servis občerstvenia, kostýmy, kulisy, drobný stavebný materiál, a pod.,
  3. Občerstvenie (len do výšky 10 % z celkovej dotácie), drobné občerstvenie, nápoje,
  4. Cestovné náklady a doprava vrátane ubytovania a stravného,
  5. Všeobecné služby – polygrafické, tlač, kopírovanie, sociálne služby, renovácie, zabezpečenie výzdoby, úprav interiéru a exteriéru, preprava techniky, audiovizuálne a multimediálne služby, zabezpečenie publicity a pod.,
  6. Nájomné – prenájom priestorov, techniky, strojov, softvéru, licencie a pod.,
  7. Náklady na drobnú údržbu a opravu zariadení a priestorov.

PREVÁDZKU priamo súvisiace s celkovou prevádzkou organizácie a môžu zahŕňať:

  1. Energetické náklady: výdavky na elektrinu, plyn, vodu a ďalšie energie potrebné pre prevádzku.
  2. Komunikačné náklady: výdavky na telefón, internet a poštovné služby.
  3. Poistné: náklady na poistenie majetku, zodpovednosti a ďalšie poistné produkty.
  4. Administratívne náklady: výdavky na administratívne činnosti, ako sú poplatky za bankové služby, kancelárske potreby.
  5. Údržba a opravy: náklady na údržbu a opravy budov a zariadení potrebných pre prevádzku organizácie.
  6. Nájomné: prenájom priestorov alebo zariadení potrebných pre celkovú prevádzku organizácie.

Ostatné podmienky a možnosti pre žiadateľov pri podaní žiadostí, uzatvorení zmluvy o poskytnutí dotácie, a vyúčtovania sú stanovené vo VZN č. 5/2024 o poskytovaní dotácií.