Aktuality
Kategórie aktualít
Mesto doručuje rozhodnutia o vyrubení miestnych daní a poplatku za komunálny odpad
Mesto Ružomberok ako správca dane začalo v týchto dňoch s doručovaním rozhodnutí o vyrubení miestnych daní (daň z nehnuteľností, daň za psa) a poplatku za komunálny odpad. Doručovať priamo do ružomberských domácností ich budú zamestnanci mesta.
Samospráva aj týmto krokom vychádza v ústrety občanom, keďže si môžu zásielku prevziať od pracovníkov mestského úradu v pohodlí domova. Zamestnanci mesta sa preukazujú poverením primátora mesta, služobným preukazom prípadne dokladom totožnosti. V súvislosti s distribúciou rozhodnutí žiada mesto občanov o zhovievavosť a ústretovosť v snahe predísť prípadným nedorozumeniam.
V prípade, že si daňovníci zásielku neprevezmú na adrese trvalého bydliska, doručená im bude opakovane zamestnancami mesta s oznámením (v poštovej schránke) o náhradnom termíne doručenia a kontaktu na pracovníka, ktorý roznáša daný obvod. Ak si občan zásielku neprevezme ani v náhradnom termíne, bude rozhodnutie uložené na Mestskom úrade v Ružomberku u konkrétneho pracovníka po dobu 15 dní. Ak si občan nevyzdvihne písomnosť ani v uvedenej lehote považuje sa týmto dňom za doručenú.
Lehoty na zaplatenie poplatku a miestnych daní sú uvedené v rozhodnutiach. Výšky daní a poplatku za komunálny odpad sa v roku 2025 nemenia.
Občania, ktorí majú aktivovanú elektronickú schránku na doručovanie, ako i právnické osoby, obdržali rozhodnutia do svojich elektronických schránok, aktivovaných na doručovanie. Elektronická správa sa považuje za doručenú, ak sa potvrdí notifikáciou o doručení (tzv. elektronická doručenka), ale aj vtedy, ak uplynie 15-dňová úložná lehota a potvrdí sa notifikáciou neprevzatie v odbernej lehote.
Elektronické doručovanie má možnosť využiť každý plnoletý občan, ktorý má občiansky preukaz s elektronickým čipom a elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie. Mesto o tejto možnosti občanov už viackrát informovalo.
Najjednoduchším spôsobom je zaplatenie prevodným príkazom cez internet banking alebo naskenovaním QR kódu v rozhodnutí prostredníctvom mobilného telefónu, keďže kód obsahuje všetky potrebné údaje pre úhradu daní alebo poplatku. Ďalšou možnosťou je navštíviť osobne Klientske centrum Mestského úradu v Ružomberku, kde je možné v pokladnici alebo v elektronickom kiosku prostredníctvom QR kódu zaplatiť hotovosťou alebo platobnou kartou. Pri každom z uvedených spôsobov úhrady miestnych daní a poplatku je potrebné mať pri sebe doručené rozhodnutie.
Ružomberská samospráva apeluje na daňovníkov, aby pri úhradách v maximálnej možnej miere využívali bezhotovostnú formu platenia prevodom na bankový účet mesta.
Novinkou platenia daní a poplatkov na Mestkom úrade v Ružomberku je zavedenie nového platobného terminálu (kiosku) umiestneného v klientskom centre. Terminál využíva platby v hotovosti, ako aj prostredníctvom platobnej karty. Mesto Ružomberok je jedným z mála miest na Slovensku, ktorý využíva takéto služby s prepojením na informačný systém samosprávy.
Ilustračná snímka: pexels.com